top of page

מדוע פסטיבל אינדידוב טבעוני?

השנה קהילת הדובים קובעת, העתיד טבעוני ולא צריך להתבאס מזה! צריך לשמוח ולחגוג את השינוי הזה! להתחיל לטעום את זה וליהנות מזה יחד עם הילדים.



מדוע העתיד טבעוני ?


גידול תעשייתי של בעלי חיים הוא אחד הגורמים העיקריים לשינוי האקלים. כרגע ישנו ויכוח האם משק החי אחראי ל 18% מפליטות גזי החממה בעולם או ל 51% , מה שבטוח הוא שהמחיר הסביבתי הוא גבוה מאוד: ניצול יתר של קרקעות פוריות ומים, פגיעה במגוון המינים, כריתה מסיבית של יערות כדי לפנות קרקעות לגידול החיות ולגידול אוכל בשבילן, צריכה גבוהה של אנרגיה בגידול ובשינוע, כל אלה ביחד יוצרים תרומה משמעותית להתחממות הגלובלית. זהו עניין מוסרי בנוגע לאחריות שלנו כלפי הדורות הבאים בבחינת ״אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה״.


ויש גם מחיר בריאותי: השימוש הנפוץ באנטיביוטיקה בחיות מגביר את העמידות של החיידקים בפניה ובכך מחליש את יעילות האנטיביוטיקה כטיפול במחלות בני האדם. בנוסף, צריכה יומיומית של מזון מהחי מובילה לצריכת יתר של שומן רווי, כולסטרול וחלבון, ומעלה את הסיכוי לחלות במחלות לב, סוכרת וסרטן, גורמי התמותה המובילים בעולם המערבי.


בשלב מסויים יהיה צורך להפסיק לאכול בשר. מדינות יפעלו לצמצום צריכת הבשר. האיחוד האירופי הודיע שישקיע 10 מיליארד אירו בקידום טבעונות, סין פועלת לצמצום צריכת הבשר ב 50% עד 2030.


אז מה נשאר לנו? להצטרף כבר עכשיו לחגיגה! וליהנות ממזון טרי ובריא: ירקות, פירות, קטניות, אגוזים. לא צריך לפחד מהסבתא, הידע כל הזמן מצטבר ומתבסס ומתחזקת המגמה שתזונה טבעונית מאוזנת מספקת את הצרכים התזונתיים בכל שלבי החיים.


נכון, פירות וירקות ומוצרים טבעוניים טובים הם יקרים. אבל ככל שיגדל הביקוש יגדל וישתפר ההיצע והמחירים ירדו. מדינות יתנו סובסידיות לחקלאים מקומיים המגדלים מזון מהצומח ויממנו קמפיינים ומחקרים כדי להגדיל את צריכת הפירות והירקות ובפרסומות יופיעו מוצרים טבעוניים נחשקים.


והנה קצת תמונות מהבית שלנו, במשך שנים הפחתנו והפחתנו עד שבשנה האחרונה הפך הבית לטבעוני לחלוטין, אנחנו לא מונעים מהילדים לאכול בשר וחלב אצל הסבים ובגן הילדים אבל הם עצמם כבר לא תמיד חושקים בבשר וחלב.




bottom of page